Bătălia pe resurse

Sărmana bancă bogată…

Am dat în urticarie dar nu de la mâncare ci de la lăturile împuțite pe care ni le servește zilnic mass-media române. Am vrut să tac și să-mi oblojesc stomacul greu încercat însă aseară am trăit un episod de revoltă cum nu am mai trăit. Urmărind desfășurarea evenimentelor, am remarcat un lucru despre care se vorbește foarte puțin sau deloc, și anume implicarea străinătății în manifestațiile de amploare din toată țara. Dincolo de prezența, în calitate de om necăjit și prost plătit, a președintelui Reiffeisen Bank în mijlocul protestatarilor, este lesne de observat cum se propagă mesajul celor care orchestrează toate aceste mișcări de stradă. Țintind cu precizie orgoliul maselor de manevră prin mesaje de genul ”construim viitorul copiilor noștri”, ”nu contează abrogarea ci modul de operare”, artizanii protestelor au reușit să aprindă un foc pe care noi toți vom reuși cu greu să-l stingem. De asemenea, precipitarea cu care marile agenții de presă din afara țării și-au cantonat reprezentanții la București precum și numărul mare de corespondenți de presă, anunță un singur lucru: în România urmează treburi urâte. Dar ce te faci când pentru președintele țării tale asta nu contează?

De cealaltă parte, la PSD, după gafa monumentală a emiterii mult-hulitei ordonanțe în miez de noapte, nu pot să nu remarc lipsa de mesaj politic real, mesaj care ar fi putut calma spiritele. Nu abrogarea ordonanței stinge focul și nici anunțurile despre majorări de venituri, ci acțiunile Parlamentului, acolo unde stă forța reală a unei majorități. Ce poate face un Executiv care dupa ce că abia s-a instalat, mai are și toate tunurile pe el? Unde este siguranța afișată acum o lună, la instalarea noii puteri politice? Nu știu unde este dar unii au confundat, și confundă încă, siguranța cu aroganța. Domnule Dragnea, votul popular nu înseamnă legitimarea șmecheriei în politică și nici a privilegiilor noilor potentați. Tăiați în carne vie până nu este prea târziu și lăsați oamenii de lângă dvs. să gândească singuri. E mare păcat că, după abia o lună, un tânăr atât de promițător precum premierul Grindeanu este terfelit prin toate noroaiele. Dar cine sunt eu să mă pronunț, când la putere sunt toate geniile comunicării politice?

Hai să fac și eu un pronostic, să vedem împreună dacă mă pricep sau nu. Eu zic așa: în România se va încerca un episod asemănător cu ”maidanul” ucrainean, deși țara noastră este stat membru NATO și UE. De această dată, bătălia se duce pe resursele țării și pe influența viitoare asupra măsurilor economice adoptate de Executiv. Unele state UE nu pot accepta ceea ce se prefigurează din acest punct de vedere și de aceea vor face orice pentru a schimba starea de fapt. Nu este vorba despre democrație, stat de drept sau participarea poporului la luarea deciziei ci este vorba despre bani, mulți bani. Mișcarea nu va reuși deoarece lumea s-a schimbat și se schimbă odată cu revoluția lui Trump și odată cu încă invizibila mișcare de emancipare din Europa. O să ne dumirim în curând, sunt sigur de asta.

Doamne ajută !

Lasă un răspuns

